dimecres, 20 d’agost del 2008

CARAMBOLA: HRABAL, ISERN, RECHA

Un dels petits plaers que facilita l'estiu és el de la divagació, que obre les portes a l'atzar o a les troballes amagades per les obligacions. Ahir, des de Vilaweb vaig arribar a un comentari de Jo he servit el rei d'Anglaterra, la pel.lícula basada en el llibre d'Hrabal amb aquest mateix títol. El vaig llegir l'any 89, em sembla que el Mur de Berlín encara no havia caigut i lectures com les de Kundera o Hrabal m'havien ajudat a deslliurar-me de la bena nefasta de la utopia comunista. Recordo que em va fer somriure.
El nom de la pel·lícula em va portar a conèixer el bloc de Joan Josep Isern i descobrir-hi afinitats com,per exemple, l'interès compatir per Dies d'agost.
Com Isern, us en deixo unes imatges acompanyades de la veu de Françoiz Breut:



També va ser per mi una descoberta musical el tema Hui fa vent, de la cantant d'Oliva Clara Andrés.