diumenge, 12 d’octubre del 2008

COMENTARI DE TEXT

Aquestes dos darreres setmanes hem practicat el comentari de text a partir de l'Oda a la pàtria i d'un dels poemes més emblemàtics de Gerard Vergés Parlo d'un riu mític i remorós. Fins i tot ens hem atrevit a comentar la imatge de la capçalera de "La Renaixensa". Hem parlat i els alumnes heu escrit.
Ara perquè acabeu de veure la riquesa de la pràctica del comentari us convido a veure aquestes imatges que he retrobat gràcies a Transeducamundi. Ja em direu què en penseu.

2 comentaris:

marc ha dit...

Bona nit!

Jo només voldria dir unes coses sobre el comentari que ha fet de la cançó dels segadors. Crec que es pren massa al peu de la lletra el text. Quan comenta vers que parla de segar cadenes, ho fa massa de forma despectiva, ja que en realitat amb la falç no se'n tallen gaires de cadenes.
Peró també hem de saber que és una cançó encoratjadora y per això crec que aquest vers vol dir que els catalans poden superar problemes difícils, ja que amb la falç és molt difícil tallar una cadena. Jo ho vec com una metàfora.

Una altra cosa que m'ha cridat l'atenció es que fan entendre a la cançó que el mes més difícil era el juny, però no entenc perquè no pot ser un altre mes.

Marc Castellnou Ripoll
2n BAT B

Senney ha dit...

Osti!
M'ha agradat el vídeo! M'ha fet riure bastant, sobretot quan diu lo de la declaració de la renta! xD
Se'n riu bastant de tot, però algunes de les coses que diu estàn molt bé.

Judit.