dilluns, 7 de setembre del 2009

L'escola 2.0


El professor Jordi Adell ens ofereix informació sobre el programa d'introducció de material informàtic a l'ensenyament i incita al debat sobre l'ús de les TIC en els processos educatius: La escuela 2.0 en Cataluña ¿y la didáctica?
Caldrà tenir el nervi necessari perquè no ens converteixin l'educació en esclava de la tecnocràcia. Els que fa anys que vivim les aules em sembla que sabem diferenciar entre els instruments que ens poden ser útils - entre ells, els informàtics- i el sentit profund de l'educació com a camí de construcció de coneixement i de llibertat.
Sotmetre's a programacions preestablertes o simplement canviar els llibres per ordinadors és un perill que hem de superar amb capacitat creativa i passió pel saber compartit.

1 comentari:

Jordi Adell ha dit...

El perill, crec, és tot el contrari: fer la tecnologia esclava de la "llibre-de-text-cràcia" i de la didàctica més rància.